Începe „branduirea” piețelor din Timișoara: Piața Doina – #PiațăDeTimișoara

Săptămâna trecută vă spuneam că vreau să dau drumul unui proiect personal de branduire a piețelor din Timișoara. Mai multe detalii despre asta găsiți aici. Astăzi, cu emoții și entuziasm maxim postez prima parte a proiectului. Primul capitol. Prima #PiațăDeTimișoara: Piața Doina. Astfel, ziua de luni devine ziua în care voi posta articolele din acest proiect. Începem, așadar, cu Piața Doina, însă nu înainte de a-i mulțumi Andrei pentru ideile pe care mi le-a dat. 🙂 You are so awesome, gurl!

Fără prea multe cuvinte, vă prezint logo-ul pe care l-am gândit eu pentru Piața Doina

Cum am construit acest desgin?

Păi n-a fost foarte greu. Practic, imaginea asta a fost cea care a dat startul întregii idei de branding pentru piețele din Timișoara. Piața Doina e cea mai apropiată piață de zona în care stăm noi, așa că e piața pe care o frecventez cel mai des. Logo-ul s-a format în mintea mea pornind de la un desen pe care l-am făcut în liceu. Acest portret al țărăncii tipice românești a fost un desen făcut în creion, pentru o notă, la ora de desen. Dacă nu mă înșel e o interpretare proprie a unei lucrări celebre, dar nu mai știu exact care. Dacă vi se pare cunoscută, vă rog să-mi spuneți, să pot adăuga aici și originalul.

Așa arăta, în capul meu, Piața Doina

M-am folosit de desenul meu din liceu, l-am scanat și l-am editat în Adobe Illustrator ca să-l aduc în forma în care-l vedeți voi acum. Am adaugat o pată de culoare pentru a-i da un pic de personalitate, iar roșu mi s-a părut că se potrivește perfect pentru batic, ținând cont că această culoare e foarte întâlnită în portul nostru popular.

Apoi am ales fontul care imită scrisul de mână pentru că mi se pare că e cumva „românesc”. Nu știu de ce, dar mi se pare că seamănă într-o oarecare măsură cu felul în care scriem mulți dintre noi. Apoi am scris cuvântul „Timișoara”, cu un font Sans Serif, simplu și cu litere mari pentru a contrasta un pic cu toate buclele și liniile curbate cuprinse în logo.

Cercul l-am ales luând în considerare faptul că în design, cercurile dau impresia de unitate, de continuitate, ceea ce mi s-a părut că merge la fix cu ideea de piață: în jurul piețelor se formează comunități de oameni. Continuitatea este reprezentată de faptul că piețele sunt prezente în cadrul societăților de foarte mult timp și continuă să existe, în ciuda „evoluției” și a tehnologiei care ne-a acaparat în ultimii ani.

Elementele florale reprezintă ideea de natură, produse naturale, frumusețe, etc.

După cum se poate observa, portretul nu e unul perfect. Femeia nu e un exemplar de „frumusețe” așa cum e percepută ea în ziua de azi. E o femeie simplă, care are un farmec aparte, exact așa cum sunt și piețele în sine: simple, comune, dar în același timp speciale.

Femeia simplă, de la țară: personajul principal al poveștii

N-am găsit nici o informație despre Piața Doina, despre numele acesteia sau despre momentul când a început ea să funcționeze în Timișoara. Așa că m-am gândit să creez eu o poveste pentru ea: Doina, această femeie simplă, de la țară, a venit la oraș să-și vândă zarzavaturile din grădină pentru a pune niște leuți la ciorap. Pentru ce? Păi Doina, are un ficior pe care vrea să-l trimită la facultate să se facă agronom, ca după aceea să se poată întoarce în satul natal să-i ajute pe ceilalți consăteni.

Cum se poate folosi imaginea aceste piețe?

În primul rând, se poate instala un panou mare cu logo-ul la intrarea principală din piață. Asta pentru a vedea toată lumea, chiar și de la distanță numele pieței. Ceva de genul ăsta:

S-ar putea face plăcuțe cu numele fiecărui producător, care să fie expuse pe fiecare tarabă, astfel încât oamenii să știe de la cine cumpără. Desigur, pe fiecare plăcuță apare logo-ul pieței și numele (sau logo-ul, dacă există) producătorului/vânzătorului.

S-ar putea instala bannere mari cu indicații către piață. Pentru Piața Doina, astfel de bannere ar putea fi puse pe Bulevardul Liviu Rebreanu sau pe Calea Șagului, ținând cont că sunt artere principale care se află foarte aproape de aceasta.

Afișe cu și despre piață ar putea fi puse și în stațiile STPS de tramvai, troleu, autobuz. Pentru că oamenii circulă des cu transportul în comun și ar fi un loc ideal pentru a putea promovao #PiațăDeTimișoara.

De asemenea, ar putea fi branduite plăsuțele în care oamenii ambalează produsele. În acest sens, am putea fi mai prietenoși cu mediul și am putea folosi mai des pungile de hârtie. Lucrurile ar arăta cam așa…

Desigur că ar putea fi branduit absolut orice are legătură cu piața: de la pungi, la ecusoane pentru vânzători, la conceperea unor carduri de fidelitate. Ne putem duce până la ideea de a face un site de prezentare sau o aplicație pentru telefon. Limita-i cerul, vorba aia.

Nu știu dacă se practică, dar mie mi s-ar părea genial ca aplicațiile precum Glovo, Bringo, Food Panda, etc să aibă servicii de livrare speciale pentru piețe. Așa cum Glovo livrează de la Kaufland și Bringo de la Carrefour, de ce nu „adoptă” fiecare și câte o piață, două? N-ar fi rău, nu-i așa?

Și pentru că avem concepția asta că la piețe merg doar bătrânii, trebuie luată în considerare și promovarea offline, nu-i așa?

Pliante, afișe, broșuri. În principal grafică pentru print. Lucruri care încap ușor în cutia poștală. O broșură cu lista completă a producătorilor/vânzătorilor dintr-o piață mi s-ar părea super utilă. Sau un pliant care să spună două-trei cuvinte despre piață și să aibă o hartă cu locația exactă pe spate. Sunt mulți oameni care habar n-au unde sunt localizate piețele în Timișoara. Toată lumea știe unde e Piața 700, Piața Unirii și Piața Libertății. Dar Piața Doina, unde e?

Adresa: str. Mureș, nr. 1, Timișoara

În concluzie, ideea e că se poate!

Se poate face un întreg brand în jurul unei piețe. Gândiți-vă că eu am făcut toate astea pornind de la un simplu nume: Piața Doina. Nu m-a ghidat nici o poveste, n-am făcut brainstorming cu o întreagă echipă. Pur și simplu mi-am lăsat imaginația să zburde pe câmpii și a ieșit asta. Sper să vă placă.

În încheiere, am un cadou micuț pentru voi.

Un badge pe care îl puteți folosi în mediul online, alături de #PiațăDeTimișoara pentru a spune lumii de unde vă faceți voi cumpărăturile. Așa susțineți și proiectul meu și piața respectivă. Puteți pune aceste „stickere” la voi pe site (dacă aveți unul), pe poze sau oriunde doriți voi. Le puteți salva simplu, cu click dreapta :).

Articolele din seria #PiațăDeTimișoara vor apărea în fiecare luni.

Săptămâna următoare disuctăm despre Piața Verde.

Aștept cu nerăbdare părerile voastre și sugestiile, de asemenea.

Dacă ți-a plăcut, trimite articolul și prietenilor tăi

Related Posts

Comments (6)

Cu mare drag. Abia astept Iosefinul :)))
Si pt povesti sau idei de promovare poate ai putea vorbi si cu cei de la Heritage of Timisoara. In contextul TM2021… poate poti duce ideea mai departe. Daca tot faci munca 😀

Merci de recomandare. Din nou. O sa vad ce si cum… dar mai astept un pic sa vedem cum o sa fie episodul doi primit de catre public :))

Goood job, girl! Foarte faine ideile si foarte multa munca! Imi place tot si tin pumnii sa creasca proiectul 💚

Merci, Milana! :* te pup!

Ce idee faină, Andreea. Mult succes să ai și chiar m-aș bucura să merg prin Timișoara și să le văd aplicate. De abea aștept să văd următoarele

Felicitari Andreea! Designul foarte frumos!

Leave a comment