Azi e luni și așa cum v-am promis, revin cu episodul 2 din seria #PiațăDeTimișoara. Dacă săptămâna trecută v-am prezentat Piața Doina, așa cum o văd eu, astăzi vă prezint Piața Verde.
Dacă ați ajuns pe blog abia acum, și nu știți despre ce e acest proiect, vă invit să citiți articolul în care am vorbit despre acesta, dând click AICI. Nu vreau să mă lungesc foarte mult, așa că…
Iată cum arată Piața Verde în mintea mea
Căutând informații despre aceasta mi s-a confirmat încă o dată faptul că piețelor din Timișoara nu li se acordă nici un pic de atenție în online. N-am găsit decât locația pe GoogleMaps și inclusiv adresa. Nici măcar orarul nu este specificat pe undeva, așa că, din punctul meu de vedere se poate lucra un pic la prezența piețelor din Timișoara în online. Nu vorbesc acum de social media, ci pur și simplu de rezultatele din căutările de pe Google. Pe lângă adresă, ar fi extrem de util programul și o listă cu producătorii sau magazinele prezente în piața respectivă. Măcar atât.
Logo-ul Piața Verde
L-am făcut, practic, din nimic. N-am avut nici o idee, nici o poveste în spate. Am ales culoarea verde pentru că… „Piața Verde”, și pentru că această culoare mă duce cu gândul la legume și la mâncare sănătoasă. Așa s-a conturat acest coș cu legume.
Promovare offline/outdoor
Dar ce zic eu aici de prezența piețelor în online, când ele nu-s prezente nici în offline. Ați văzut un afiș, un banner sau un indicator cu Piața Verde sau cu orice altă piață din Timișoara? Oare n-ar fi util să avem bannere de genul celui de mai jos și cu imaginea piețelor, nu doar a hypermaketurilor sau a magazinelor de bricolaj?
O altă metodă foarte simplă de promovare prin metode outdoor ar fi un afiș, pus direct în stația de transport în comun corespunzătoare pieței. Adică în momentul în care cobori din troleul 18, la strada Liege (adică fix la Piața Verde) să fie un afiș mare exact acolo. Să afli imediat că în spatele stației, la câțiva metri e chiar intrarea în piață. N-ar fi util?
La intrarea în piață și pe fiecare tarabă ar putea fi afișat logo-ul pieței. Să se creeze astfel ideea de unitate, de comunitate. Să se vadă că face toată lumea parte din aceeași poveste.
Pungi de hârtie cu logo-ul Piața Verde
În loc să primești o pungă de plastic pentru fiecare kg de cartofi sau pentru fiecare legătură de ceapă verde cumpărată, n-ar fi mai frumos să se utilizeze pungi de hârtie? Din punctul meu de vedere arată mult mai bine și sunt mult mai eco-friendly.
Cardurile de fidelitate mi s-ar părea foarte utile mai ales pentru persoanele care merg zilnic, sau aproape zilnic la piață. Pe o bucățică de carton se poate imprima un logo și câteva informații despre piață. Sau ar putea fi folosite ștampile, pe sistemul: de fiecare dată când cumperi din piață ți se pune o ștampilă pe card. La 10 ștampile primești un voucher de o sumă X. Eu cred că oricine s-ar bucura de un astfel de avantaj.
După cum ați observat, nici despre Piața Verde n-am găsit informații și asta nu e deloc bine. Nu e o piață mare, dar pentru oamenii din zona respectivă ar putea fi un centru de interes și e păcat că nu se face ceva astfel încât să se promoveze mai mult acest lucru.
Cam atât despre Piața Verde.
Încerc să fac aceste articole cât mai scurte astfel încât să rămână în atenția voastră imaginile și felul în care ar putea arăta o #PiațăDeTimișoara. Sper să vă placă și, ca de fiecare dată, aștept părerile și sugestiile voastre în comentarii sau pe conturile mele de social media.
Cadoul pentru voi
Îl puteți salva cu click dreapta, Save as, dacă folosiți un laptop/desktop. Sau ținând apăsat pe imagine până apare meniul din care selectați Descarcă imaginea. Puteți folosi acest sticker pentru a-l pune pe poze sau pe site-ul/blogul vostru dacă vă doriți să susțineți acest proiect. Și dacă alegeți să faceți asta, vă rog să-mi trimiteți și mie poze, să le pot include în viitoarele articole :).
De asemenea, am reușit să fac posibilă utilizarea acestui sticker pe poza de profil de pe Facebook. Voi face câte un astfel de sticker pentru fiecare piață. Puteți folosi și voi aceste stickere pentru poza de profil de pe Facebook editând poza de profil și adăugându-i un „frame”. De exemplu, pentru Piața Verde, în frame-uri puteți căuta după „#PiațăDeTimișoara – Piața Verde”.
Eu, personal, îl folosesc pe cel cu Piața Doina și arată cam așa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10221257338130670&set=a.1557075294484&type=3&theater
Vă mulțumesc mult de tot pentru susținerea acestui proiect și pentru toate mesajele pe care le-am primit începând de săptămâna trecută. Mă bucur enorm de mult că v-a plăcut ideea me și sper să vă placă ceea ce voi posta în continuare.
Până acum am ales eu piețele pe care să le includ în proiect. Dacă vrei, spune-mi și tu ce piață ți-ar plăcea să vezi aici, în comentarii. Piața cu cele mai multe voturi, va fi următoarea :).